Schaakvereniging Made

Leer schaken

Schaakvereniging ’t Paardje start seizoen 2018-2019

Op dinsdag 4 september a.s. beginnen de leden van SV ’t Paardje aan het seizoen 2018-2019. Alle clubavonden, zowel voor de jeugdleden als voor de senioren, zijn op dinsdag en ook het “clubhuis” blijft met Hotel Restaurant Zalencentrum ’t Trefpunt aan het Raadhuisplein te Made onveranderd.
Het aanvangstijdstip voor de jeugdleden is 19.00 uur en voor de senioren 20.00 uur.

Bij de jeugdafdeling wordt er gewerkt met de bekende methode “Het Stappenplan” van Rob Brunia en Cor van Wijgerden. Elke stap wordt afgesloten met een officieel examen van de KNSB. De lessen worden verzorgd door drie geroutineerde schaakdocenten en het lesmateriaal kan dankzij de sponsoring door Gebr Van Dijk Installatie BV en Schipper Accountants BV gratis worden verstrekt. De jeugdafdeling start ook op 4 september en vervolgens elke dinsdagavond om 19.00 uur.
Centraal in het jaarprogramma van de senioren staat de interne competitie die 32 speelronden omvat. Er wordt gespeeld volgens het Keizersysteem; een competitieopzet waarbij men zoveel mogelijk tegenstanders van gelijke sterkte ontmoet.
In de externe competitie speelt SV ’t Paardje met een achttal in de nieuw gevormde vijfde klasse van de Zaterdagcompetitie van de Koninklijke Nederlandse Schaakbond, dit na een reorganisatie van alle landelijke onderbonden. Tevens zal ’t Paardje met een viertal uitkomen in de eerste klasse van de Avondcompetitie van de Noord-Brabantse Schaakbond. Ook zal de Madese schaakvereniging haar krachten meten in de Bekercompetitie van de NBSB.
In het voorjaar organiseert SV ’t Paardje haar jaarlijkse ’t Trefpunt Schaaktoernooi. Het seizoen wordt afgesloten met de kampioenschappen Snelschaken en Bliksemschaak. Voor het zomerreces van 2019 zal ook de traditionele simultaanseance niet ontbreken.
De gastvrijheid van de familie Van der Steen, uitbaters van ’t Trefpunt, staat ongetwijfeld ook dit seizoen weer garant voor sfeervolle en gezellige schaakavonden waarbij de “evaluatie van de partijen” na afloop, voor de ontspannende noot zal zorgen.
Huisschakers die al langere tijd voornemens zijn om lid te worden van een vereniging is er wederom een mooie gelegenheid om na de droge en alles verdorrende zomer de altijd groene en grazige weide van SV ’t Paardje te verkennen.
Nadere informatie is te verkrijgen bij René Gosens, tel. 0162-683273