Schaakvereniging Made

Leer schaken

Ereleden

Het bestuur van Schaakvereniging ’t Paardje heeft de mogelijkheid en het recht om iemand tot erelid van de vereniging te benoemen. Jarenlange uitzonderlijke prestaties op schaaktechnisch gebied of op het organisatorische vlak kunnen reden of redenen zijn iemand te kandideren.

René Gosens 1947 –
René Gosens is sinds 1972 een actieve vrijwilliger in de schaaksport. Hij heeft een zeer belangrijke bijdrage geleverd aan het 'professionaliseren' van onze schaakvereniging ’t Paardje. Vanaf 1976 is hij onze wedstrijdleider. Hij is toen ook gestart met het geven van schaaklessen op de middelbare school. Al geruime tijd leert René ook de jeugd bij onze vereniging schaken; Hij doet dit op een leuke en uitdagende manier. De functie van wedstrijdleider beoefent René nog steeds, naast die van teamleider en jeugdtrainer.
René is een schaak- en clubliefhebber in hart en nieren. De sfeer en gezelligheid binnen de vereniging vindt hij belangrijker dan de prestatie. Ook onderhoudt hij alle contacten met de plaatselijke pers en schrijft hij wekelijks in 't Carillon en op onze website.
De schaakresultaten van René worden voorlopig niet geëvenaard: vijfmaal kampioen van Schaakvereniging ’t Paardje, tien keer tweede en 15 keer derde. Verder ook nog Brabants kampioen Avondcompetitie (in een team met Toon de Been, Adrianus Busio en Leo de Heijde).

Adrianus Busio 1917 – 1999
Dertien maal kampioen van Schaakvereniging ’t Paardje.
Brabants kampioen Avondcompetitie (in een team met Toon de Been, René Gosens en Leo de Heijde). Maar bovenal een warme persoonlijkheid die een enorme bijdrage heeft geleverd aan de schaaktechnische ontwikkeling van vele leden van Schaakvereniging ‘t Paardje.