Wie zijn wij

Schaakvereniging ’t Paardje is een gezellige vereniging van schakers, opgericht in november 1972. Onze wekelijkse schaakavond is op dinsdag vanaf 19:30 uur in het hotel/restaurant ’t Trefpunt, Raadhuisplein 1a in Made. Tijdens de partijen gaat het er sportief aan toe, waarna vaak de “tijdnood-huisfase” afgehandeld wordt onder het genot van een drankje in het cafégedeelte.

De interne competitie wordt gespeeld volgens het keizersysteem over 30 speelrondes. De winnaar na 30 rondes is de schaakkampioen van Made.
Ook al kan je niet altijd komen spelen, er is altijd ruimte om je in te plannen voor een leuke schaakavond.

Tevens neemt onze vereniging al vele jaren deel aan de diverse Noord-Brabantse bondscompetities (NBSB). Met één team in de zaterdagcompetitie, twee teams in de bekercompetitie en met drie teams in de avondcompetitie.

Na de 30 speelrondes worden tevens ook nog andere competities georganiseerd. Traditioneel volgen in de maanden mei en juni:

• het snelschaak kampioenschap.
  • het bliksemschaak kampioenschap.
  • een simultaanavond tegen tegenstander van formaat.

Schaakvereniging ’t Paardje staat in de regio bekend als een zeer gezellige schaakclub waar vele zusterverenigingen graag tegen spelen. Deze gezelligheid wordt zeer gewaardeerd door de jaarlijkse goede opkomst tijdens het eigen schaaktoernooi op één van de zaterdagen in februari of maart (afhankelijk van de diverse competities).

Heb je vragen?

Neem dan contact met ons op

René Stadhouders
voorzitter