Bekerteam B van ’t Paardje naar halve finale

In de kwartfinale van de Bekercompetitie van de NBSB moest ’t Paardje het opnemen tegen WLC uit Eindhoven. Het werd een zinderende schaakavond waarbij ’t Paardje uiteindelijke met 2,5-1,5 aan het langste eind trok. Hiermee bereikt het Bekerteam B, evenals in het vorige seizoen, de halve finale.
Lange tijd zag het er naar uit dat wellicht het lot ging bepalen wie de halve finale zou bereiken. Na de remises van René Gosens en Klaus Pfaffenhöfer zagen ook de stellingen op de resterende twee borden er remiseachtig uit. Na overleg tussen teamleider René Gosens en René Stadhouders werd besloten dat laatstgenoemde geen remise bod zou uitbrengen.
Johan Lips zorgde voor een zucht van verlichting door in een moeilijke stelling een fout van zijn tegenstander met stukwinst af te straffen en daarmee het volle punt te noteren. Dit was het sein voor René Stadhouders om nu wel een remise bod uit te brengen. Logischerwijs mocht zijn opponent dit niet aannemen. Maar na vele zetten en ondanks hevige tijdnood hield René de stelling dicht en moest de sympathieke Eindhovenaar genoegen nemen met remise.

't Paardje B - WLC B
R. Stadhouders – M. Quintus rem