Jeugd SV ’t Paardje grossiert in diploma’s

Naast de diverse competities voor de senioren biedt SV ’t Paardje ook volop gelegenheid aan de jeugd om zich in het schaakspel te bekwamen. De jeugdafdeling werkt met de bekende leermethode Het Stappenplan van Rob Brunia en Cor van Wijgerden. Elke Stap wordt afgesloten met een examen en dit wordt bij een positief resultaat bezegeld met een diploma. De examens worden afgenomen door de Koninklijke Nederlandse Schaakbond en beoordeeld door de regionale diplomaconsul.
In het afgelopen seizoen 2017-2018 hebben acht kinderen één en Tijmen Malta zelfs twee diploma’s behaald. Daarmee hebben ze een belangrijke Stap of Stappen gezet op weg naar wellicht een glanzende schaakcarrière. In het begin van het komende seizoen 2018-2019 zullen Stijn Nauta en de broers Bas Willem en Bart Jan Kars ook hun eerste Stap op de schaakladder zetten.

De lessen aan de jeugd van SV ’t Paardje worden gegeven op dinsdagavond van 19.00 tot 20.00 uur in Hotel Restaurant Zalencentrum ’t Trefpunt aan het Raadhuisplein te Made. De lessen worden verzorgd door drie ervaren schaakrotten van de vereniging en zijn kosteloos. Ook het lesmateriaal zelf is gratis, dit dankzij de sponsoring door Installatiebedrijf Gebr. Van Dijk en Schipper Accountants.
Het nieuwe seizoen start op dinsdag 4 september a.s. om 19.00 uur. Nadere informatie is te verkrijgen op onze website en bij René Gosens, tel 0162-683273, Peter van den Hout, tel 06-24341929 en bij Frits Vink tel 076-5932705.

Een overzicht van de behaalde diploma’s.
Opstapje 1
Tijmen Malta