Jeugdleiders ontvangen presentje voor hun wekelijkse inzet

De Madese schaakvereniging 't Paardje beleeft goede tijden. Het aantal leden was nog nooit zo groot als dit seizoen. Eén van de belangrijkste reden hiervoor ligt op het sociale vlak. Iedere week, na een lekker potje schaak, worden door de leden aan de bar alle mooie en minder mooie momenten van het leven besproken. Daarnaast wordt er veel aan publiciteit gedaan via de website, en de diverse lokale kranten. Maar waar het allemaal begint is natuurlijk bij de jeugd. Ook de jeugdafdeling van SV ’t Paardje draait momenteel op volle toeren. De vier jeugdleiders staan iedere dinsdag klaar om vanaf 19:00 één uur lang de jeugd te begeleiden om hun spelkennis en spelvreugde te vergroten. Natuurlijk met de hoop dat ze over een paar jaar met de ‘grote’ competitie gaan meedoen. De diverse geleerde stappen worden iedere keer afgesloten met een examen. Komend seizoen zullen een aantal spelers gaan meedoen aan de diverse regionale toernooien; de eerste stappen van het tonen van wat ze allemaal al geleerd hebben. Zonder de begeleiding van de leiders was dit niet mogelijk geweest. Het bestuur van de vereniging wil deze mensen bedanken voor hun inzet door het geven van een presentje.

De jeugdleiders van links naar rechts: René Gosens, Peter van den Hout en Frits Vink.
Ontbrekend op de foto is Cees Prinse.