OOK S.V. ’t PAARDJE HEEFT HAAR “EL CLASSICO”

Iedereen kent de klassiekers tussen Feijenoord en Ajax en tussen Real Madrid en Barcelona. Dat ook S.V. ’t Paardje haar “El Classico” heeft is logischerwijs minder bekend maar dat geldt zeker niet voor schakend Made.
Het betreft de jaarlijkse ontmoetingen tussen voorzitter R. Stadhouders en wedstrijdleider R. Gosens. Al tientallen jaren bestrijden ze elkaar en dan gaat het veelal ook nog om een podiumplaats of zelfs om de titel. Is in de voetbalwereld de uitslag vaak een groot vraagteken, bij S.V. ’t Paardje weet je al op voorhand dat René gaat winnen!!!
In de Meraner-variant van de Slavische verdediging bleven beide rivalen lange tijd op de bekende paden. Rond zet 25 nam R. Stadhouders langzaam het heft in handen en bezorgde R. Gosens een gedrongen stelling. Uiteindelijk werd laatstgenoemde gedwongen om een toren tegen een loper te geven. Dit was het sein voor R. Stadhouders om zijn “Abrahamtanden” nog eens stevig in de stelling te zetten en vervolgens als een hongerig roofdier “El Classico” te veroveren.
De nieuwkomers R. de Wijs en J. Heijne kenden ook in de tweede speelronde geen enkel mededogen. Vooral de snelle en overtuigende winst van R. de Wijs op M. Govers was ongetwijfeld de grootste verrassing van de avond. Ook “de oude Paardjes” J. Lips en W. van den Bosch kwamen voor de tweede maal tot winst. De voorspelling dat het in de top een zware en boeiende strijd gaat worden lijkt ietwat voorbarig maar alle ingrediënten voor de nodige “smulpartijen” zijn duidelijk aanwezig.

Uitslagen ronde 2

R. Stadhouders – R. Gosens 1-0