Schaakvereniging Made

Leer schaken

Renpaarden bij SV ’t Paardje van stal

Afgelopen week is een begin gemaakt met het Kampioenschap Snelschaken. Het speeltempo van 10 minuten per persoon per partij zorgde logischerwijs voor hectische en hilarische taferelen. De “paardjes” met de snelle hoefjes en de snel werkende grijze massa onder de bles waren uiteraard in het voordeel. Door de enigszins gestuurde programmering, winnaars speelden vooral tegen verliezers, is er op de tweede speelavond nog van alles mogelijk. Op de slotavond worden de spelers, afhankelijk van de resultaten na twee speelavonden waarbij iedereen elkaar heeft ontmoet, ingedeeld in drie groepen.
De meest opvallende uitslag tot nu toe is ongetwijfeld de zege van Jasper van Oosterhout op kampioen Pierre Jaspers. Ook de overwinning van Jeroen van Gils op Johan Lips hoort in het rijtje grote verrassingen thuis. Jammer voor Johan, maar zijn nederlaag tegen Sjaan Brenders maakt het “verrassingspodium” compleet.

Stand na speelavond 1
1. H. Kriens 8,5