Schaakvereniging ’t Paardje start seizoen 2017-2018

Op dinsdag 5 september a.s. beginnen de leden van Schaakvereniging ’t Paardje aan het seizoen 2017-2018. Alle clubavonden zijn op dinsdag en het “clubhuis” blijft Hotel Restaurant Zalencentrum ’t Trefpunt aan het Raadhuisplein te Made. Ook het aanvangstijdstip van 20.00 uur verandert niet. Naast alle activiteiten voor de volwassenen is er ook voor de jeugd de gelegenheid om het schaakspel te leren. Er wordt gewerkt volgens de bekende methode “Het Stappenplan”. Elke “stap” wordt afgesloten met een officieel examen van de KNSB. De lessen worden gegeven door ervaren schaakdocenten en het lesmateriaal kan dankzij de sponsoring door Schipper Accountants BV en Gebr. Van Dijk BV gratis worden verstrekt. De jeugdafdeling start om 19.00 uur.

Centraal in het jaarprogramma voor de senioren staat de interne competitie die 32 speelronden omvat. Deze wedstrijden worden gespeeld volgens het Keizersysteem: een competitieopzet waarbij men in principe tegenstanders van gelijke sterkte ontmoet. Het speeltempo bedraagt anderhalf uur per persoon per partij voor veertig zetten; indien de partij dan niet is beëindigd wordt deze verlengd met maximaal een half uur per persoon.

In de externe competitie van de Noord-Brabantse Schaakbond zal SV ’t Paardje wederom met een achttal uitkomen in de eerste klasse van de Zaterdagcompetitie. In de Avondcompetitie zal SV ’t Paardje, na het behalen van het kampioenschap in de tweede klasse, met een viertal vertegenwoordigd zijn in eveneens de eerste klasse. Ook zal SV ’t Paardje haar krachten meten in de Bekercompetitie van Noord- Brabant.

Het seizoen wordt afgesloten met de kampioenschappen Snelschaken en Bliksemschaak en tot slot door de traditionele simultaanseance.
De gastvrijheid van de familie Van der Steen, uitbaters van ’t Trefpunt, staat ongetwijfeld weer garant voor sfeervolle en gezellige schaakavonden. Bovendien maken zij door hun bijdrage het jaarlijkse “Schaaktoernooi ’t Trefpunt” mogelijk.

Voor huisschakers die al jaren voornemens zijn om lid te worden van een schaakvereniging is er weer een mooie gelegenheid om deze goede voornemens in praktijk te brengen.

Nadere informatie is te verkrijgen bij René Gosens, tel. 0162-683273