Schaakvereniging ’t Paardje start seizoen 2021-2022

Op dinsdag 7 september a.s. beginnen de leden van SV ’t Paardje aan het seizoen 2021-2022. Alle clubavonden, zowel voor de jeugd als senioren, zijn op dinsdag en ook “het clubhuis” blijft met Hotel Restaurant Zalencentrum ’t Trefpunt onveranderd. Het aanvangstijdstip voor de jeugd is 19.00 uur en voor de senioren 20.00 uur. In verband met het coronavirus werkt SV ’t Paardje met het “Protocol verantwoord schaken” dat is gebaseerd op de regels van de KNSB en de Rijksoverheid.

Centraal in het jaarprogramma staat de 32 ronden omvattende Interne Competitie. De partijen worden gepland middels het Keizersysteem; een competitieopzet waarbij zoveel mogelijk gespeeld wordt tussen spelers van gelijke sterkte.
In de externe competities speelt ’t Paardje met een achttal in de landelijke Zaterdagcompetitie van de KNSB en met een viertal in de regionale Avondcompetitie van de NBSB. Ook wordt er gestreden in beide Bekercompetities van de NBSB.
Tevens organiseert ’t Paardje haar jaarlijkse ’t Trefpunt Schaaktoernooi, mede mogelijk gemaakt door de familie Van der Steen. Als afsluiting van het seizoen staan de kampioenschappen Snelschaken en Bliksemschaak op het programma. Ook de traditionele simultaanseance zal niet ontbreken.

De jeugdafdeling werkt met “Het Stappenplan”, waarbij elke “Stap” wordt afgesloten met een officieel examen van de KNSB en hopelijk dito diploma. De lessen worden verzorgd door de ervaren “schaakrotten” Frits Vink, Kees Prinse, Peter van den Hout en René Gosens. De lessen zijn gratis en het lesmateriaal wordt geschonken door de sponsoren Van Dijk Installatie BV en Schipper Accountants BV. Nu maar hopen dat het coronavirus geen roet in ons “schaaketen” gooit.
Nadere informatie is te verkrijgen bij René Gosens, tel. 0162-683273.