Spannende ontknoping 23e schaaktoernooi ’t Trefpunt

Afgelopen zaterdag werd alweer de 23e editie van het schaaktoernooi ’t Trefpunt afgewerkt. De opkomst met 31 deelnemers was helaas wat minder dan gebruikelijk maar desondanks was de spanning er niet minder om. De spelers waren zoveel mogelijk op sterkte ingedeeld. Met een speeltempo van 30 minuten per partij per persoon werden gedurende de dag 5 partijen gespeeld. Deze serie partijen werden wel onderbroken door een heerlijk verzorgde lunch door restaurant ’t Trefpunt. De opzet en de gezelligheid van het toernooi is intussen in een groot gebied bekend; zo komen schakers vanuit o.a. Zandvoort helemaal naar Made om een leuke en sportieve dag te beleven.

Onder de deelnemers was ook Brabants jeugdkampioene in de categorie C, nl. Marieke van Essen uit Roosendaal (zie foto). Met 6 punten uit evenveel partijen wist zij de maximale score te behalen. Een zeer knappe prestatie. Alle mannen, de wat jongere maar ook de oudere, werden aan haar zegekar gebonden. In de week van de meivakantie zal zij zich in Assen gaan meten met de andere landelijke talenten uit het hele land tijdens het Nederlands kampioenschap.

In alle andere groepen wist niemand de volle 100% score te behalen. De prijs in groep 1 bleef deze keer weer in Made. W. v.d. Bosch was de sterkste in deze ‘elite’-groep. Tussen de eerste 5 geëindigde spelers in deze groep zat maar 0.5 punt verschil. Veel spannender konden zij het niet maken voor de toeschouwers.

Hieronder de nummers 1 t/m 3 per groep:
Groep 1
1. W. v.d. Bosch (Made)
2. E. de Moor (Breda)
3. O. Cliteur (Zandvoort)
    K. Riemens (Roosendaal)
    R. de Wijs (Hooge Zwaluwe)

Groep 2
1. M. Govers (Breda)
2. R. Stadhouders (Made)
3. R. Gosens (Made)

Groep 3
1. J. Lips (Breda)
2. B. Riemens (Roosendaal)
3. H. Maas (Oudenbosch)

Groep 4
1. J. Aroca (Lage Zwaluwe)
2. W. v.d. Velden (Tilburg)
3. T. v.d. Akker (St. Michielsgestel)

Groep 5
1. M. van Essen (Roosendaal)
2. M. v.d. Schoot (Tilburg)
3. B. van Wijk (Nieuwendijk)

De nummers 3 ontvingen namens onze sponsor “Lenset metaalwerken” een fles wijn. De nummers 1 en 2 kregen een dinerbon van Restaurant ’t Trefpunt van resp. 15 en 7,50 Euro overhandigd. Onder de winnaars van de 5 groepen werd geloot voor een mooie fles whisky met glas; ook geschonken door “Lenset metaalwerken”. De gelukkige winnaar hiervan was J. Lips (zie foto). Ook de overige deelnemers gingen naar huis met een lekker drankje, geleverd door “Bottelier Laurijssens”.

Vele schakers bleven tot ver na de prijsuitreiking nog gezellig napraten aan de bar over alle prachtige zetten en domme blunders onder het genot van een welverdiend drankje.

Rest ons te melden dat het wederom een goed toernooi is geweest en waarbij we onze overige gebruikelijke sponsors niet willen vergeten te vermelden: onze website leverancier “Probu Online” en “Schipper Groep” accountants. Wij zijn alle sponsoren dankbaar voor al hun bijdrages!

M. van Essen - winnares groep 5
J. Aroca - winnaar groep 4