William van den Bosch kampioen Snelschaken SV ’t Paardje

Door een ijzersterke slotavond, met veel onderlinge duels tussen de favorieten, speelden William van den Bosch, Pierre Jaspers en Hans Kriens zich overtuigend naar het podium. Uit de zeven partijen scoorde William 6,5 punten, Pierre 6,0 punten en Hans 6,5 punten. Niet onvermeld mag blijven dat Daan Pals ook 6,0 punten aan zijn totaal mocht toevoegen.
Titelkandidaat Marc Govers had een complete off-day en bleef op 3,5 punten steken.
Kampioen William van den Bosch won 18 van zijn 21 partijen. Hij verloor van Hans Kriens en speelde remise tegen Peter van den Hout en Daan Pals. ”Zilveren” Pierre Jaspers verloor van William van den Bosch en zeer verrassend van Daniël Koopman, remise werd het tegen Daan Pals en Klaus Pfaffenhöfer. “Bronzen” Hans Kriens ging naast de puntendeling tegen Jasper Willemsen driemaal onderuit: tegen Pierre Jaspers, Marc Govers en Daan Pals.
Het kampioenschap kende traditiegetrouw veel hilarische momenten die afwisselend werden begeleid door diep gesteun en gekreun, zuchten van verlichting en kreten van blijdschap. De komende weken bij het Bliksemschaak, met slechts vijf minuten op de klok, zal er ongetwijfeld nog vaker iets de lucht in worden geslingerd.

Eindstand

(positie, speler, punten, SB-punten)

1. W. van den Bosch 19,0 179,25
2. P. Jaspers 18,0 174,25