Schaakvereniging Made

Leer schaken

Ondanks nederlaag succesvol seizoen voor zaterdagteam SV ’t Paardje

Het achttal van SV ’t Paardje kwam voor het tweede achtereenvolgende jaar uit in de eerste klasse van de Zaterdagcompetitie van de Noord-Brabantse Schaakbond. In het vorige seizoen wist ’t Paardje haar vege lijf pas in de slotronde te redden. Het afgelopen seizoen echter hebben de Madese schakers vanaf de openingsronde het degradatiespook op afstand weten te houden. Teamleider Bert van Seters en zijn mannen kunnen daardoor trots zijn op de geleverde prestaties. De 2,5-5,5 nederlaag in de slotronde tegen nummer twee van de ranglijst, de reserves van W.L.C. uit Eindhoven, kan de pret dan ook niet drukken.

Jan Diepstraten speelde ongetwijfeld zijn sterkste partij van het seizoen en in een secuur gespeeld eindspel gaf hij zijn tegenstander geen enkele kans. De routiniers Marc Govers, René Gosens en Herman Maas bereikten fraaie remises tegen opponenten die op papier aanzienlijk sterker waren.  Helaas waren voor de overige “Paardjes“ de hindernissen te zwaar en gingen ze uiteindelijk kopje onder in de waterbak.

’t Paardje – W.L.C. 2 Eindhoven

van Noorloos – F. Alberts 0-1
van den Bosch – I. Jansen 0-1
Govers – T. Brouwers rem
Gosens – H. Wilbrink rem
Maas – D. Beijk rem
Lips – P. Koster 0-1
Diepstraten – H. Baijens 1-0
F. Vink – B. Roelen 0-1

Topscoorders SV ’t Paardje

1. William van den Bosch                4,5 pnt
  2. Cees van Noorloos                        4,0 pnt
    René Gosens                                  4,0 pnt
    Johan Lips                                     4,0 pnt
  3. Marc Govers                                   3,0 pnt
    René Stadhouders                         3,0 pnt
  4. Jan Diepstraten                             2,5 pnt.